Uppehåll

Vädret är inte perfekt, men duger fint för att gräva i!

Begav mig en snabbis ner till Kil och köpte multum av jordförbättring för att kunna sätta två nya buskar. (Eftersom Martin visat vissa tendenser till att bli pedant i nya bilen köpte jag även en stor saltsten och en säck betfor som jag dammiga hivade in i baksätet).

Nu är iaf buskarna nere, - Silverbuske, härdig till zon 7, kan planteras som vindskydd = framtagna för att bo hos oss.



Även om jag gillar att gräva så finns det olika grader även i helvetet, som svärfar brukar säga (fritt översatt, det finns sysslor som är värre än andra, rensa mellan plattor är nog det tråkigaste som finns). Har därför provat en genväg för att få bukt med ogräset mellan stenplattorna. Resultat om 7-10 dagar. Sprayat på känt ogräsmedel.



Vi får väl se hur det ser ut nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0