Vind

De fyra elementen roar sig med att driva med mig.

Igår var det vatten. Idag är det vind.

Vaknade och frös som en hund. Vi sover med fönstret öppet, nästan året runt. Vid viss blåst (vet inte det där med väderstreck) blir det ett sorts baksug som gör sovrummet isande kallt.
Här ute blåser det så björkarna ligger mot marken.... (kanske inte men nära på).

Lovis var på skit-humör igår och hittills ser det ut som om det håller i sig idag med. Hon har någon sorts gnäll-ton som är väldigt besvärande. Det lätet får mitt tålamod att rasa ihop som ett korthus på några minuter.

Det är sådana här dagar jag intalar mig att hon om 20 år inte bor hemma längre..... Hon kanske flyttar redan om 15 år. Om arbetsmarknaden och livet i övrigt ser bra ut. Hoppas på det.

Fast hon är ju go också. När hon lurar i personalen på dagis att vi ska få en lillebror och när hon kommer och kramas.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0