Äntligen

Helgen är färdigjobbad.

Hemkommen, mätt och ny promenerad. Väldigt trevligt. Solen skiner, snön smälter, barnen är glada och min vän kommer hem från sjukhuset idag.

Välkommen hem!

Nu drar en tämligen hård vecka igång. Lite lugnt imorgon, sen är det fullt ös till söndag kväll då Barnmässan stänger.

Så ikväll är det bäst att njuta av lugnet.

Jag har riktig nerräkning nu, när jag går hem på långfredagen träder min tjänstledighet in och jag börjar jobba 75%. Jag har längtat efter det, det lovar jag. På pappret jobbar jag 75% nu, men jag jobbar in påsklovet och hamnar därmed på nära 90% och så lite mäss-jobb till helgen ovanpå det.
Inte så konstigt att jag blir trött emellanåt.

Livet här hemma är sällan av spa-karaktär heller.....

Men nu är det verkligen inom räckhåll. Allt slit under vintern har resulterat i en ledig vecka i April och en vecka ledigt i Maj, utan att ta en endaste liten semesterdag.

Och så ser jag väldigt mycket fram emot den lilla minisemestern som jag och Martin far i väg på om knappa två veckor. (Den kommer ingalunda göra mig utvilad men bombsäkert kommer vi ha kul på båten ihop med svåger och svägerska)

Snart är det en piggelin bloggare på den här sidan. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0