Badrummet

Just nu har jag tappat orken.

Svärfar har åkt hem. Jag borde slipa taket och ge det en ny omgång spackel men orkar inte. Jag tog bort lite gips som hamnat i hallen. Sen gav jag upp. (Tog bara bort det för att det inte skulle sprida sig ännu längre...) 

Kanske fick den där härdningstiden mig att tappa gnistan. Eller så är det allt arbete sista tiden som gör att jag helt enkelt inte ids ta upp spackelspaden.

Jag vet inte.

Lusten kanske kommer tillbaka. Jag älskar ju att greja hemma, detta är en helt ny känsla. Jag står bara i dörren in till badrummet och ser allt arbete som är kvar, sen stänger jag dörren och sätter mig i soffan.

Inte bra. Om det ska vara lite flyt i det hela krävs att det görs vissa moment på kvällstid som får torka innan svärfar kommer nästa dag.

Fast just nu skiter jag i om det tar en extra vecka innan det är klart. Ovanlig för att vara mig, men jag är ovanligt trött oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0