Fokus

Har svårt att fokusera....

Lyckades få upp stora lego-lådan, dockkläder och flytta en byrå till ett annat ställe på övervåningen. Sen tog det stopp.

Så det kan bli!

Istället gick vi ut alla vi tjejer till stallet. Mockade. Gosade med en ponny. Julia blev färdig en stund innan ridkompisen så Lovis fick rida runt runt på planen utanför stallet. Lycka. (En stund, när granntjejen kom med sin häst och Julia gav sig iväg blev hon rätt purken). Vad Havanna tycker om ponny-ridning så här en söndag vet jag inte men hon fick en jättekram av Lovis efteråt.

Sen planterade vi mina pelargon-sticklingar. Det har jag aldrig gjort tidigare så vi får väl se hur det går. Enl min förre chef ska det vara hur lätt som helst. Men han är nära nog trädgårdsmästare och det är inte jag. Lite skillnad i förutsättningar...

Nu är vi inne igen, jag och två flickor. Borde flytta grejer igen men.. Jag vet ju inte var jag ska ställa dom! Kände mig en stund väldigt trångbodd, tills jag mindes bekanta till oss som har fem barn och bor på en undervåning på tre rum och kök. Stora rum förvisso men de dansar inte tango mellan sängarna kan jag lova. Frun i det huset har önskat sig en övervåning de senaste tio åren.

Så jag ska inte klaga.
Borde klara av några månader med kaos. Fast mina autistiska drag gör sig påminda. Vill skapa någon form av ordning under tiden, vi ska ju hitta vissa viktiga prylar den tiden. Tex dockor, kläder, plasthästar, tandborstar, sagobok, skor.

Undrar om kaffe kan inspirera mig att fortsätta? Värt att prova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0