Fredags-känsla

I flera år var jag ledig varje fredag. Då var barnen betydligt mindre och var alltid lediga i sin sex-års verksamhet. Sen hängde det där kvar ett tag. Fast senaste tiden jobbar jag fredagar igen och det är ganska härligt.
Sista passet inför ledighet är lite mer speciell om helgen kommer sen. En stor del av helgkänslan försvann på något vis när jag lämnade jobbet redan på torsdagen. Märkligt men sant.

Glad stämning i hela kroppen har jag hur som helst idag.

De stora har lyckligt kommit iväg och SMS:at att de nu tryggt kommit till Trollhättan, skönt.


Lovis myser vid TV;n, mysmaten ska snart börja lagas, vinet luftas.

Min familj är frisk, våren är på väg, (iaf om man tittar på almanackan) och jag är helt ledig hela helgen.

Är ganska lycklig faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0