Galningen

Livstidsdom - kommer ej att överklaga.

Nej, det hoppas jag innerligt att han inte gör, Fritzl.

Han ångrar sig - så fint då. Om det pågått ett år, då hade ånger och med det frisläppning, kunnat göra skillnad. Då hade hon kunnat ha en chans till ett liv trots ofattbara övergrepp men efter 24 år? Hans ånger gör mig bara mer förbannad. Han hade aldrig någonsin någon avsikt att släppa ut barnen.
Han har också valt ut två av sina barn (barnbarn) och låtit de leva som andra barn. Hur kan man välja sånt? Vad gjorde att han inte valde ut allihop?

Julia och Linn har undrat här hemma. Vi har försökt förklara men det går ju inte att fatta ens för oss vuxna. Hur en far kan låsa in sin dotter i ett kvarts sekel, tvinga henne till allt man som förälder ska skydda sina barn från.

Jag har fått frågor som:

- Gjorde inte hennes mamma någonting?
- Fick inte barnen gå i skolan? Fick de aldrig gå ut?
- Tror du mamman berättade för sina barn om hur det såg ut utomhus?

Medierna visar bilder från bunkern och barnen blir ännu mer upprörda. Hur förklarar man för barn att det finns ren och skär ondska på jorden?

Kommentarer
Postat av: Anna

Tyvärr inte på ngt annat sätt än att det finns just ren skär ondska hos en del människor. Usch, mår illa av det där. Önskar faktiskt att han lever tills över 100 år och han blir pinad rejält av sina medfångare i både den ene och andre änden.

2009-03-21 @ 11:19:47
URL: http://mejamums.blogg.se/
Postat av: Marina

Jag kom faktiskt in på en diskussion med klassen häromdagen, vi kom in på ämnet när någon nämnde Hitler. Jag blir så förbannad så jag kände att det var bäst att lämna ämnet så fort som möjligt. Jag avslutade med; -Det finns sjuka människor och så finns det Fritzl!

2009-03-22 @ 18:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0