Golv

Har ju varit hos en vän idag. De ska också göra om badrummet,  (är det något som går?) så jag bläddrade lite i en av deras kakel-kataloger....

Och där var det.

Mitt golv.

Fick tillåtelse att riva ur sidan och ta med hem för visning. Martin tog det bra, det måste jag säga. Inte det minsta upprörd utan mer ett lugnt:

- Det blir väl bra älskling.

Är mycket mer orolig för svärfars reaktion. Särskilt som han så sent som i morse talade om att det blivande badrummet inte är vinkelrätt.
Ett ganska stort problen vid mönsterläggning.

Vågar inte lägga ut någon bild. Svärmor läser här ibland och kan råka visa den för någon. Skräck-scenariot är att min svärfar inte törs komma hit igen...

Fast å andra sidan har jag inte gjort upp räkningen än med att han stal mitt altan-golv. Jag är bitter än, 6 år efter händelsen. Jag hade en idé, och han byggde sin altan före oss och gjorde mitt golv. Jag vägrade givetvis att vara två:a så jag har inte dröm-golvet på altanen....

Fast det värsta som kan hända är att jag och Martin får lägga ut golvet själva. Vi brukar ha ganska kul. Sist vi klinkrade golv upptäckte jag att jag var gravid......

(Det, om något, gör nog att svärfar lägger golvet, oavsett mönster...!)

Kommentarer
Postat av: Marina

hi hi Kommer du ihåg kommentaren:- Ska NI ha barn!!!! Han lägger nog golvet ska du se, blinka lite i ögonen bara så veknar han säkert;-) Kram

2009-03-05 @ 23:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0