Komplicerat

Lov-ordade vänner härom dagen.

Ikväll kommer det hit en handfull för mat och mycket prat (säkert något i glasen med). Att samla oss tre par på en och samma helg är nästintill en omöjlighet så det ska bli väldans roligt att få hit dem.

Men det är komplicerade vänner.

Den ena är extremt pälsdjurs-allergisk. Jag behöver väl inte utveckla mer än att det finns gott om det (päls) här? (Man måste våttorka den dagen han kommer, aldrig dammsuga).

Den andra är i restaurang branchen. Vad i hela friden bjuder man honom på?

Städningen kommer jag lägga mer tid på än maten. Kan inte konkurera med kockar ändå. Men jag kan undvika ett astma anfall av stor modell.

Kanske borde slita mig från datorn och fylla hinken. Och börja skura, det är inte på minsta vis onödigt kan jag säga. Snart bryter väl mina egna luftrör ihop. Det är inte damm-råttor under sängen, det är elefanter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0