Lördag

Det snöar.
Ett stilla konstaterande mest idag, jag känner mig rätt uppgiven. Var nyss inne på SMHI;s sida. Det ska inte snöa idag. Nähä. Jag ser väl fel.

Morgonen har förflutit lugnt och stilla. Hästarna har åter sina vintertäcken på sig (några dagar i vårjackan fick dom iaf) och mumsar sin frukost utomhus. Kaninerna är fodrade och jag har mockat och gjort klart.

Inne möttes jag av en tvåstämmig kör av två totalt utsvultna katter (inte fått mat sedan kl 21.30 i går, förfärligt) så nu äter även de.

Martin och Lovis tar en högst välförtjänt sovmorgon. Så jag ska njuta mitt morgonkaffe, läsa runt på bloggar och sedan bege mig till Barnmässan. Idag väntas större tryck så det gäller att vara lugn och fin så går allt så bra.

Jag gör inte heldag heller. I eftermiddag ska vi bevittna dopet av lille Mio. Alltid lika roligt med dop. Och så får man lite välbehövligt umgänge med släkten, de hinns ju aldrig med nu för tiden.

Ha en bra dag alla, kör försiktigt om ni ska bege er ut på vägarna. (Jag tror alla väghyvlar är inställda för våren nämligen).


Kommentarer
Postat av: ulrika

Hej! jag är en sådan människa som njuter av alla väder! snö ,regn ,sol mm.

Lägg din energi på andra saker i livet!

Varje negativ tanke tar av din energi,spara den till något bra.

Sköt om er och njut av snön !

ulrika

2009-03-28 @ 09:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0