Lugn

Träffade min vän idag. Blek men stablit läge. Kändes bra att visuellt få "kolla" läget, säkert en yrkesskada. Tror inte på någon rapport innan jag själv sett att det stämmer.


Vi tilldelades en enkel uppgift att lösa åt dem idag, bara köra en bil till verkstaden. Kändes som en promenadseger.

Mötte familjens granne som gett sig ut på cykel. Vi konfererade om vad som var gjort/inte gjort och insåg att det bara var de två gnagarna (hamstrar?) som inte utfodrats, de hade hon i hasten glömt bort. Lovade således att gå in och fixa denna minimala uppgift.

Ser på långt håll att promenad-segern gick upp i rök. Mot väggen i ett av barnens rum står gallret lutat mot väggen. Tomt (givetvis!) i buren.

Så Martin och jag kröp och ålade runt på golvet på en hel övervåning, helt resultatlöst. Det lilla kräket var borta. Letade igenom garderober, legolådor och samlingar med gosedjur. Ingen hamster(?).

Martin la fram två teorier.
* Den har blivit kattmat (i torrfodrets förlovade land är färsk mat hårdvaluta)
* Något barn har i smyg (lättare att lura en mormor än förälder) tagit med sig hamstern(?) till förskolan.

Kanske får vi en dag reda på vad som hänt. Eller inte. Spelar för egen del ingen roll alls. Och jag är inte skyldig till att gnagar eländet smitit heller. Den som finns kvar fick iaf sin mat. Det glömde jag inte i röran.

Men mitt hjärta är lättare idag. Det kommer att gå/bli bra med tiden. Trots allt.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hm, har inte läst på ett par dagar. Tänker på er iallafall, blir lite orolig. Hm igen. Hur som helst, hoppas ni hittar hamstern. KRAM.

2009-03-16 @ 21:05:10
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Marina

Tänker på er och er vän med familj!! Måtte allt gå bra.....Kram och skicka gärna en kram till vännen också från oss.

2009-03-16 @ 21:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0