Melodifestival och rosa drinkar

Vilken kväll det blev!

Glada vänner som vi inte träffat på evigheter slog sig ner i köket och stämningen blev på topp på ett ögonblick.

Av anledningar bara han känner till ville en av herrarna i sällskapet se Melodifestivalen. Mycket oväntat. Så vi andra höll honom sällskap.
Vi pratade nog sönder väldigt stora delar av denna final, och jag har ingen åsikt om vinnarlåten.

Hela kvällen fanns både det ena och andra i glasen och allt som går att prata om ventilerades. Skratten avlöste varandra kors och tvärs.

Sista gapflabben,( vilka till stor del berodde på trötthet) var när en chaufför från karlstad skulle ratta hit sin taxibil i ökänt kolsvart ingemansland. De vägbeskrivningar han fick (av någon som hade all anledning att åka taxi och inte köra själv) var heskt roliga. När det senare framgick var han hamnat satt vi dubbelvikta och garvade.

Så 03.42 tittade jag på klockan och kunde för mitt liv inte förstå hur tiden kunnat rusa iväg så fort. Minns inte när jag var uppe så länge senast. Men jag somnade bums då.

Tack vare en farmor och farfar som hade liten kunde vi dock ta igen lite sömn nu på morgonen. Men nu ska det drickas mer kaffe för nu har nattgästerna visat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0