Min dag

Drillat nya och gamla medarbetare i HLR:ens förlovade land. Skojigt.

Ätit inte mindre än tre våfflor med sylt och grädde på jobbet, promenaden ser ut att frysa inne ikväll pga diverse. Inte bra alls.

Har en make som är på dåligt humör. Hmm. Ja, man kan ju inte vara glad jämt brukar jag själv ha som förklaring när jag surar till.... Får väl se om han hasplar ur sig orsaken senare, tills dess håller jag mig undan.

Nu ska det hämtas lite hö, det slog fel på ca 40-talet balar. Rätt okey ändå. Inte lätt att räkna ut på grammet hur mycket hö de där kreaturen ska ha, särskilt inte eftersom de går ute minst 12 timmar per dygn i ur och skur. Kallt väder =mer mat. Och det har varit kallt - på tok för länge enligt mig.
Men hästarna har fått det de behövt, hållit hullet (tja ponnyn har kanske ökat en aning!) och mått bra i vinter, vilket är viktigast.

Så hej på en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0