Mycket att göra

Jag har inte gjort någonting på hela eftermiddagen. Eller jo, lite då:

* Fick till en mycket godkänd middag med minimalt arbete. Avnjöt den i sällskap med tre hungriga ungar, samtliga skyfflade in maten i en takt som sällan skådar mitt öga. Trevligt.

* Tvättat och hängt en tvätt, ett anfall, ska inte råka starta en till, (det är ju den lätta delen i att tvätta, få igång själva maskinen...)

* Lyssnat på högläsning och försökt lyssna mig till om brytningsfel föreligger. Får nog vänta på optikerns dom imorgon, jag hörde inget märkligt. Men "Eva och Adam" historien roade mig och eftersom jag har en jag ska inte göra så mycket ikväll kväll så bad jag att få höra ett extra kapitel. Det fick jag.

*Torkat av köksbänken.

Nu börjar det bli lite bråttom.
Inom en timme ska följande hända:

* Hästar ska tas in och nattas.

*Liten flicka ska få på sig nattlinne, borsta tänder och nattas.

* Två stora ska förmås att varva ner för att sedan natta sig själva

*Mor i huset ska sitta ren och fin och insmord med något lukta gott i soffan klockan åtta när "Arga snickaren" börjar.

Hopps, 58 minuter kvar.

- JULIA!!!!!
(Dags för delegeringarna att hagla ut över huset)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0