Dag 2

Ljuset lurade mig imorse. Två gånger.

Mörkläggningsgardinerna på rummet är utomordentligt bra. Den lilla strimma som ändå smet in fick mig att tro att det var dis och dimma. Så var det inte, solen sken.

När Lovis brutalt dragit undan gardinen såg det ändå så där högt och kallt ut, som hemma i slutet på september. Detta var tack och lov även det fel. Vi har det varm och skönt.

Förmiddagen inleddes med värsta frukosten, sedan pinades vi lite i snålblåst vid poolen någon timme innan solen kom fram på allvar. Att lämna poolen var aldrig något alternativ - vi frös heller.

Efter braklunchen gick vi till stranden, en promenad på ca 45 sekunder. Där gjorde vi ingenting. Martin påbörjade ett nytt sandslott. Jag och Julia tog en promenad längs stranden, på bortvägen med fötterna i havet, på hemvägen följde vi strandpromenaden.

Lovis och jag har tagit en mini-shoppingtur nu på eftermiddagen. En Callippo (glass), nya foppa-tofflor och två hästar i plast var vad flickan lade sin rese-peng från mormor på. Hon var nöjd så då får väl jag lov att vara det samma.

Det luktar väldigt gott här i foajen nu, middagen förbereds för fullt. Vi har "All inclusive" och jag som alltid varit skeptisk mot det tycker det är hur bra som helst. Buffen har rejäla tider, så vi som har många små (och mig) som snabbt får ett vikande blodsocker har en minut till färdig mat, i princip dygnet runt. Suveränt.

Igår var det emellertid en sån där dag vi inte fick mat på hotellet, (vi har det inte alla dagar) så vi gick till hamnen och åt en varsin groteskt stor köttbit. Martin och jag delade en vinare och fnittrade som småbarn på väg hem till hotellet. Tur att Lovis har storasystrar som kan föra fram barnvagnen på ett tryggt och säkert sätt.....

Imorgon blir det utflykt.

Återkommer om jag överlever, vi tar med även Lovis......

Kommentarer
Postat av: KJÄLL

Låter som om ni har det lovely...vi är inte alls avundsjuka. Inte alls. GRÅT. Hälsa dina fina flickor och maken!!

2009-05-17 @ 18:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0