Dag 5

Märkligt att alla små saker som gör livet enklare tar sådan tid att lära sig....

Idag hittade vi en barnklubb, där man för endast 6E kunde bli av med minsta barnet i två timmar. Super. Vi solade/läste bok, hon hittade en jättestor skatt med godis. Win-Win situation tror jag det kallas.

Martin överraskade stort idag. Han var på lite shopping med vårt mellanbarn. Kom åter med nya örhängen åt mig. (De jag förälskade mig i på pärlfabriken men tyckte var för dyra). Fina Majolica pärlor med en liten gnistrande (inte diamant!) sten upptill, hur söta och diskreta som helst. Har jag sagt att jag älskar min man?!


Idag fördriver vi mest tiden till att hela tiden fira svärmor. Hon fyller 60 år i dag, GRATTIS!

På morgonen började vi med champange frukost. Nu under dagen löser hon ett ord som ska berätta för henne vad som står hemma i vår hall. Var tredje timme får hon en drink och tre bokstäver. Vi andra har väldigt roligt..... Hon har bara ett kuvert med bokstäver kvar och trots att halva hotellet är involverat och skjuver runt hennes papperslappar har hon inte knäckt det än. Kul.

Hoppas bara att hon gillar presenten. Inte så lätt att hitta på något till någon som under ett liv skaffat sig det hon vil ha. Det är betydligt lättare till småbarn!

Nå, nu är det dags att piffa till sig till middagen ikväll. Brännan är på topp, för att citera svärfar så "känns skinnet en aning kort". Jag har inte varit så här solbränd sedan Cypern-resan 2000.

Jag vill inte åka hem på fredag. Jag vill bo här. Mallorca är en otroligt fin pats på jorden även om den är bespottad, troligen av bittra turister. Rent och fint överallt. Fantastisk natur och mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0