Dag 6

Sista dagen.

Värmen har kommit hit på allvar, havet har gått upp till 25 härliga grader. 32 grader i skuggan. Vi har njutit i fulla drag.

Linn och jag strosade längs stranden till hamnen, en promenad på ca 15 minuter, och handlade lite smått och gott. När vi gick där i bränningen tittade vi på små erimitkräftor och fiskar. Snäckor och fina stenar saknas helt på denna underbara strand. Bara vit, mjölig sand i osannorlika 8000 meter....

När vi kom tillbaka ville Julia göra samma sak, bara att vända. Härliga turer.

Svårt att slita sig upp från havet idag, jag har gjort motstånd. Vill inte upp till rummet och packa. För första gången i livet längtar jag inte hem. Det gör jag alltid annars, även om vi alla är samlade.

Jag vill stanna här.

Fast svärfar tycker bestämt att jag ska tillbaka till verkligheten och "bära piller på sjukhuset". Känns avlägset och föga lockande att sätta klockan på ringning på måndag och ge sig i kast med ronder, piller och sjukdom igen.

Sa jag att jag vill stanna här?

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Välkomna hem! Här är idag 16 grader, sol och lite blåst... :)

Klart ni ska komma hem, vi behöver lite sköterskehjälp snart i form av lite spruthjälp.



Njut av sista dagen och ta det försiktigt hem!

Kram

2009-05-21 @ 18:08:00
Postat av: Kerstin

Låter underbart - iiiiiiiii vad avundsjuk jag är. Fast jag unnar er ALL sol, bad och semester i världen!! Det är ni värda. Kramar!!!

2009-05-21 @ 18:53:05
Postat av: Annika

VÄLKOMNA HEM!

Ni verkar ha haft de underbart! Tror ni fick varmare väder än vad vi hade..

Nästa resa konstaterade jag att vi skulle göra tillsammans med svärmor. Hon vet dock inget än :) Barnpassning är ju guldvärt! Malte är för liten för Bamseklubben. Men de gick jätte bra för oss. Underbart!!!!!!!!!!! Vill tillbaka -NU!

2009-05-22 @ 12:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0