Högmod går före fall

Jag fortsätter med synderna. Idag har jag hunnit avverka två men undvikit en.

Planerade Lättja fast det föll som vanligt bort. Är kanske inte så mycket för det. Istället drog jag på mig blåbyxorna och började möblera om i en jordhög.

Ungarna (de stora) brukar ledigt och lätt ta fyrhjulingen och köra omkring på här hemma på gården. Idag hade ingen av dem tid att hjälpa till att köra så jag tog den själv helt enkelt. Kan dom kan väl jag som ändå har haft körkort rätt många år.

Satte på den lilla kärran och öste den full i jord.

Skulle sedan köra över några stockar i trädgården (som ligger som gräns mellan gräsmatta och grusgång) och då började problemen.

Plötsligt stod hjulingen på två hjul och lutade oroväckande mycket åt ena hållet. Panik utbröt och jag fick till slut ropa efter Min Hjälte eftersom jag var rädd att välta. Det var här synden Högmod kom på skam.

Provade än en gång med samma resultat. Det var då Vreden dök upp. Jag vrålade väldigt många elaka saker till den där eländiga hjulingen, avslutade med:
-Skitgrejer som bara är tillverkade för karlars ändamål!!

Martin har snällt förflyttat mina jordlass efter lastning efter detta utbrott....


Nu kommer snart Martins bror med familj och vi ska käka lunch ihop. Sen ska vi rocka öronen av Grumsborna då Martin hela förmiddan har roat sig med att montera in baslådor och annat tjafs (tror det heter så) i husvagnen.

Kommentarer
Postat av: K

Ge de däringa Grumsmänniskorna vad de tål!!

2009-05-01 @ 20:25:01
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: K

Ge de däringa Grumsmänniskorna vad de tål!!

2009-05-01 @ 20:25:06
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0