Kvällen

Ja, då var det kväll.

Ungarna droppar av en efter en och Martin och jag blir själva i soffhörnet.

Nu skiner solen. Nu, när jag inte har den minsta lust att gräva, rensa eller plantera. Nu vill jag bara mysa och kramas lite i soffan.

Fast jag har nog ingen att kramas med. Martin har en ny leksak som måste pysslas om. En liten dator. Som jag kommer lägga beslag på under semestern då den har inbyggt modem.
Förra året, på västkusten, fick vi ta bort brandväggen för att kunna gå ut på nätet... Datorn blev ganska sjuk av de virusarna som kom då, fick vara hos dator-doktorn ett tag efter den prövningen.

Kommer väl kunna undvikas nu, hoppas jag.

Så jag får väl ta en filt istället och låtsas att han gör detta för min skull och inte för att han tycker att det är så vansinnigt kul med nya prylar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0