Ledig dag

Idag  så skrotar vi hemma, Lovisen och jag.

Vad vi ska göra är inte planerat alls utan det blir som det blir. Långkaffe blir det nu på morgonen iaf.

Eftermiddagen och kvällen igår var alldeles utmärkta.

Inledde med lite besvikelse dock. Mina rosa leggins gick sönder på knät härom dagen och jag begav mig till Bergvik för nyinköp. Slut.
Fick bli ett par tråk-svarta istället men det är  så i den här världen.

Köpte sedan två vita rhododendron-buskar. Äntligen. Tänkte gräva ner dem idag, får se om regnet ger med sig.

Sedan ut till broder, svägerska och småttingar. Ja, en är liten. Mellis barnet E börjar bli riktigt redig insåg jag. Med det underförstått att jag ser dem för sällan och därmed missar 5 cm tillväxt och enorm utveckling.
Storsonen V hann inte hem utan honom mötte jag i bilen, som upplysning till er, bror och svägerska, kan jag säga att han inte ser någonting när han cyklar.
Innan jag drog i väg på pensionärsfirande blev jag bjuden på en melon-kant av lilla M samt en klapp med en liten, melonindränkt hand ganska precis mitt i mitt nymålade face. Gullunge ♥

Sedan god mat, skvaller och mycket skratt. Många av mina arbetskamrater är av den kalibern att det går alldeles utmärkt att sitta nyktra ihop, de bjuder på sig själva ändå....

Det var nog allt för nu, ska konferera lite med Lovis. Hon kanske har planer för dagen?

Kommentarer
Postat av: A

Ja, vi hann avverka en hel del, från gonnorré till geishakulor och string mellan blygläpparna. Undra bara vart allt hade landat om vi inte varit nyktra? Vågar inte ensa tänka tanken. Kram

2009-05-28 @ 09:19:16
URL: http://mejamums.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0