Morgon

Här finns inget husfolk uppe, jag tror de sover. Fast bara de vuxna, alla barn, typ åtta stycken är vakna och uppe. (Å andra sidan satt det en bebis + en pappa på golvet här klockan sex när jag var in för att låna toan och ta ett glas vatten så har de somnat om är jag mest glad för deras skull)

Vi kom aldrig till Grums. Ett tråkigt besked att deras lille hade fått feber kom i sista stund. Luften gick ur oss en kort stund, vi hade sett fram emot detta, träffa vännerna, se deras projekt, sova i husvagnen.

Lyfte luren och åkte en kortare sträcka och campar således i samma kommun som vi bor i. Jättetrevligt, det också. Barnen röjde runt tills det var mörkt ute, sen smet de i säng. Vi vuxna satt uppe en stund till och pratade och pratade.

Väcktes av en tupp halv sex. Den har punktligt hojtat till varje kvart sedan dess. OM vi bodde här i närheten skulle den där tuppen bli ett projekt för Grannfejden.

Nu har Martin hittat kaffebryggaren och kommer gående med en mugg till mig. Ska ta den med mig till trappan på framsidan och avnjuta denna medan alla barn bara är och har det alldeles underbart med sina vänner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0