Ny morgon

Så var det morgon igen och den sista lediga dagen på den här semestern.

Jag är utvilad, laddad för arbete, så det känns helt ok.

Tvätten har återgått till normala nivåer i tvättstugan. Det känns också bra. Igår var det med svårighet jag kom fram till maskinen för att ladda om. Har nu stått och vikt ett helt berg.
Det där berget blir faktiskt större och större ju äldre barnen blir (även om antalet plagg till viss del minskat med åren, inga nerspydda baby/mammas tröja) men de har ju allt större kläder nu.

Jag inser att om ca 20 år kommer jag inte ha så mycket tvätt. Då har alla barn flugit ut. Och 20 år är ju inte så lång tid, eller? Särskilt inte som att de kommer droppa av en efter en inom den här tidsperioden. Och har de en gång flyttat från Hotellet Bondestad med helpension, då får de tvätta själva sen!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Va?? Blir bergen STÖRRE??!

2009-05-24 @ 16:27:12
Postat av: Maria

Förlåt Kerstin, skrämde jag dig nu? Tyvärr är det sant.

2009-05-24 @ 18:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0