Sänkt...

Har som bekant köpt mig ett par BMI-sänkare (jag har döpt mina nya höga sandaletter till det). Under eftermiddagen var vi iväg och levererade svärmors present och då passade det fint med klänning och höga skor.

Väl hemma så blåste det rejält och både stalldörr och logdörr stod på vid gavel. Eftersom molnen hopade sig runt om tyckte jag att det var nödvändigt att bums (utan skobyte före) stänga dessa dörrar innan vi knäckte ännu en omgång gångjärn.

Stallbacken gick fint, jag och Lovis skred fram som prinsessor. När logdörren skjuvits på plats rundade jag hörnet för att gå över vedbacken (genväg) bort till huset.

Den (vedbacken) har ju ingen likhet med stadsplanerade gator. Ganska snart åkte ena foten ner i en grop och jag föll handlöst, som en fura.

Slog hål på mina nya leggins, och knät, så blodet kom.

Julia har plåstrat om mig och tröstat mig med det jag så många gånger sagt till mina flickor;

-Såja, så ser sommarknän ut vet du mamma!

Kommentarer
Postat av: Annika

Ajaj lilla knät! Ta hand om det och vårda det ömt.

2009-05-25 @ 15:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0