Sommar-kväll

Så kom den. Som en skänk från ovan - sommaren.

Som jag har väntat och längtat.

Efter jobbet blev det en tur till lilla (stora?) kusin Hugo på kaffe och tårta. Födelsedags-barnet själv såg vi inte så mycket av. När ljusen var utblåsta skulle det bums ut och cyklas på nya, fina cykeln. Det hade vi andra förståelse för. Någon gång för länge, länge sen var vi också fem.....

Nu har Martin och jag planterat tio-talet rosor. De flesta vres-rosor jag fått av en arbetskompis som jag duttade ner i dikeskanterna. (Martin grävde groparna, jag planterade, underbart att inte ha total jämnlikhet!).

Har även utökat mitt trädgårds bestånd med en Polstjärna, en Jungfru-ros och en New Dawn.  Nu hoppas jag på att få två nya rosenbågar som de kan få klättra i.

Lovis har sprungit nakenfis i vattenspridaren. Ett tydligt bevis för att sommaren kommit.

Nu ska vi laga till lite sen middag som troligtvis komer att ätas på altanen. Älskar utsikten här nu när allt slagit ut i grönska.





Precis så här ser det ut, just nu. Ett underbart ställe att leva och bo på.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

...flyttar gääärna in hos er ;-). Ses te möran!!!!

2009-05-30 @ 20:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0