Söndag

Ja, då var helgen i princip färdig-arbetad. Ska upp imorgon igen och det hör liksom helgen till, även om det är måndag.

Mors-dag idag.

Är lite kluven till sånt här. Mors-dag, Alla-hjärtans-dag osv. För vem är de här dagarna? Känns mest som det är för handeln.
Min egen mor hann jag inte gratta idag (stort behov av lugn och ro) så det får bli en annan dag. Hoppas innerligt att hon förstår att tanken är precis lika mycket värd på torsdag som den hade varit idag. Det är dock ingen större idé att åka bort och ha det trevligt när ögonen står still i huvudet.

Grattar härmed alla mammor på en gång. Vi vet att vi är jätteviktiga, alla dagar. Och vi har världens tur som får bli mammor. Det är en lycka varje dag i livet bara det!

Jag har hur som helst blivit uppvaktad sedan jag kom hem med en liten Doris. En guldfisk som nu bor i min lilla damm i trädgården. Jättekul, jag har varit sugen länge på att ha något levande i den! Namnet Doris kommer givetvis från filmen "Hitta Nemo". Är man småbarnsmor så är man. Jag har hört att guldfiskar har dåligt närminne och det har ju Doris med så det passar ju.


Julia har också köpt sig en firre. Lovis har också en, anar att hon skrek sig till den, har inte frågat närmare. Den heter inte helt otippat just Nemo.....

Tyvärr är fiskarna helt skräckslagna över flytten så jag har inte sett till dem än, de ligger på botten och trycker. Så fort det går ska ni få ett kort - lovar! Mannen i butiken lovade Martin att de vänjer sig vi ljud och rörelser fort.

Undrar om han förstod hur mycket (o)ljud en del av familjemedlemmarna här hemma kan skapa? Vi kanske får håva upp dem för en titt framåt hösten.

Nåväl.

Ska slappa vidare. Hoppas jag orkar hålla mig vaken till Nip/Tuck ikväll. Gäspar redan och klockan är bara barnet.

Kommentarer
Postat av: Annika

Mmmm håller med. Dessa dagar är till för handeln. visst är de viktigt att uppmärksamma mors dag och farsdag men behövs verkligen en dag för detta? Vi borde kanske bli bättre på att uppskatta detta "vanliga" dagar oxå!?

2009-06-01 @ 11:41:02
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0