Vila

Min hårda morgon gjorde mig trött. Efter kaffet och nyheterna drog sängen och jag la mig en stund. Lovis kom upp med en hel hög gosedjur och var nöjd, hon ville också vila, minsann.

Hon pratade på en stund med hundar och hästar och kröp sen intill mig.

- Jag lägger mig här en stund, jag är förvandlad till en sten faktiskt, meddelade hon nöjt.

Jag blev också nöjd med det, en sten ligger i mina fantasier still och tyst. Fast inte Lovis-stenar visade det sig. De sjunger, ålar runt och börjar fundera på väldigt många olika saker.

- Vad har vi för taggiga saker där inne i garaget?, (för att de ser så fula ut om de ligger i vardagsrummet).
- Varför vill inte Figaro ligga här och gosa med mig?, (för att han får panik när du tar ett rejält nacktag och kallar det för kram).
- Varför är vi inte nere och grejar med nåt? (för att jag vill ligga still).

Efter 5 minuter gick stenen upp och lät mig vila själv i säkert tio minuter med en bok. Nu förbereder vi lite fika, Felix med följe är på väg. Har köpt en sån där Findus-längd.
Ser väldigt god ut på bilden på påsen. Får se om den är lika god efter en upptining i ugnen. Vem vet, det kanske börjar lukta nybakat? Det händer inte ofta när Linn inte är hemma, vår egen lilla bagare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0