Blandat

Osmidig som mor. (jag då)

Berättade glatt för en övertrött Lovis att vi imorgon bitti ska fara till BVC och ta vaccinations-sprutan. Resulterade i ganska mycket tårar. Räddade situationen med att meddela att vi ska fika hos kompisar som har "en fluffig katt" (Lovis egen benämning på en katt som måste vara utvecklingsstörd som går med på den behandlning han får av L utan att bita hela handen av henne . Inget illa menat K, MEN KATTEN ÄR FÖR SNÄLL).

Anticimex har varit här och levererat fyra gigantiska lådor fulla med gift. Gratis låtsas jag och förtränger fakturan som kommer varje år. Men nu får vi kanske lite valuta för pengarna.

På lådan står det:
"Håll utom räckhåll för små barn och husdjur - Antidot: K-vitamin"

Jippie.  Skulle inte förvåna mig om Lovis imorgon visar att hon byggt om de där lådorna till stall åt plasthästarna och att hon gett giftet till Figaro
Ser framför mig att katten spyr och har ett PK som inte ens går att uppskatta på kemi-labb. Men då kan jag ha honom på jobbet på lördag.

Vi har botat överdoser med K-vitamin förr.

Nu svamlar jag bara. Ska uppsöka en säng snarast.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Innan jag kommer hem till mina böcker så får jag tipsa om en riktigt gammal bok då, om de nyare redan är lästa:). Ta dig igenom "Brott & straff" om du itne redan gjort det... Bättre än jag trodde.

2009-11-12 @ 21:46:28
URL: http://underbarafia.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha! Ja, den är jättebra och jag gjorde ett stort arbete om Dostojevskij på komvux...hahaha..

Har du läst Jane Eyre? (Bronté). Oxå en suverän gammal klassiker. Knugga knölarna nu - hitta en braig bok som jag inte läst!

2009-11-13 @ 08:21:10
Postat av: K

Helt okey, jag tror tyvärr han ÄR skadad på nåt vis. På riktigt. :-o Den katten är inte normal, that's the truth. Ses SÄNN! :D

2009-11-13 @ 10:36:06
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Postat av: Josefin

Okej, jag gör ett försökt till och hoppas att det är någon av följande böcker som du inte har läst:

* Deborah Spungen - And I don´t want to live this life/Inte som andra döttrar (tror titeln är så på svenska)

* Hanne-Vibeke Holsts böcker "Thereses tillstånd", "En lycklig kvinna" och "Min mosters migrän".

* Serien om den kvinnliga detektiven av Alexander McCall Smith, "Damernas detektivbyrå" m.fl. (något för din äldsta dotter kasnke?)

* Glenn Meade´s "Sakkaras sand"

* Paolo Coelho- "Alkemisten"

* Alice Kuipers "Livet på en kylskåpsdörr"

* Jean M Auels serie som börjar med "Grottbjörnens folk", klassiker som jag började läsa i 12-års åldern..



En tur till biblioteket kasnke?

2009-11-15 @ 12:46:37
URL: http://underbarafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0