"Gäsp"

Hemma.

Världen har berikats med 26 stycken nya hjärt och lungräddare. Utbildats av den bäste (sagt heeelt utan ironi givetvis).

Dagen har varit våldasamt rolig men ack så tröttsam. Började plocka i prylarna i ottan innan solen gått upp och släckte och låste lokalerna en god stund efter mörkrets inbrott.

Jag har skrattat åt/med dessa kunskaps törstande lärlingarna, (svurit i tysthet med världens falskaste leende på läpparna över en del), och glatt mig i deras utveckling. Det är kul att på två timmar omvända folk.
En del steg in i lokalen, läste ordet hjärtstartare på tavlan och bleknade. Ville vända i dörren. Två timmar senare hanterade de denna apparat som om de aldrig gjort annat!

Kanske ska bli lärare?  (Jag skojar bara, snälla! Trodde ni jag menade allvar nu?Hahahaha!)




Lifepak (hjärtstartare = defibrillator). En del mäniskor går igång fullständigt på en sån här. Inte jag.

Kommentarer
Postat av: moster

Tack för i dag, det var bra jobbat!

2009-11-12 @ 19:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0