Illa...

Ströläste lite i en bok på Kyrkis. Våga vara förälder hette den. Liten bok men med väldigt mycket tänkvärt innehåll. Ska hitta den och läsa hela, nu läste jag bara brottstycken här och där.

Där stod bla om man plockar bort alla uppmaningar, tjat och förmaningar ur föräldrars samtal med barnen så blir det inte mycket kvar.

Genomsnittföräldern pratar med sin elva-åring i snitt tre och en halv minut om dagen.

Jag ser mig som en genomsnittsförälder. Det här tål att tänkas på. För det är verkligen dåligt. Tyvärr tror jag att det är sant också.

Det jag diskuterar mest med barnen här hemma är läxor, har du gjort ditt eller datt, plocka upp efter dig, kom hem klockan sex.

Det är faktiskt inte samtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0