Jalla, jalla!

*Phu*

Tittat i kalendern som hastigast med mannen i huset. Det knyter sig lite i magen och jag fick lust att gå till medicinskåpet och räkna in mina Omeprazol kapslar (magkatarr/sår medicin).

(Måste göra det, bör nog fylla  på, kommer behövas).

Har gett hjärnan några datum att kämpa till, alla övriga dagar kommer vara ren överlevnad ända fram till 21 december. Inte nog med att jag ska arbeta, det ska hem klappar med! (För det är antagligen inte ok än att lägga en peng i ett kuvert och säga att tomtens verkstad är trasig??)

Den här helgen måste Martin hänga med ut i skogen och ta hem granris. Han måste. Inte förhandlingsbart. Vi måste klä julbocken den här helgen för helgen efter är han bortrest. Då är det första advent... 

Tiden flyger och jag har verkligen ingen tid!  
Det är resor, allt från Milano, Oslo till Göteborg. Det är godisförsäljning på skyltsöndagen och lussedisco. Arbete, utvecklingssamtal i skolan och julbord med jobbet.
Julpynt ska letas upp och ställas fram, knäck ska kokas och köttbullar trillas. Julgran ska hittas och huggas och barn ska ha matcher i innebandyn...
(Det är dags för första tabletten nu tror jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0