Söndagar

Ska vara underbara, lediga och fantastiska.

Redan när jag i ottan slank ut till stallet började mitt humör svikta. Regnet skulle ju komma i eftermiddag. Men lika f-n stod det som spö i backen 6.20. Bittert.

La mig igen och lyckades för en gångs skull somna om så småningom. Väcktes av telefonen.

Hann svara och möttes av engelska.
- Hello, this is X, X mam....
Där lyfte Martin luren tack och lov så jag kunde bara klicka bort. Avskyr att oförberedd prata engelska.

Gick ner och var irriterad. Varför skaffar de inte internet? (Det rörde innebandyn och all info står där). Fast flickan var sjuk berättade M så det gällde ingen vägbeskrivning idag.

Sen undrar jag vad de lär sig på SFI. Vore det inte rimligt att man kan presentera sig på svenska efter 4 år?

Nä. Nu dricker jag mitt kaffe och försöker att vända den här morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0