Ledighet...

Morgon mys.

Jag fick sällskap ut till stallet av Martin som var uppe för att dra iväg till slaktboa.

Kröp sedan ner under täcket igen och Liten försov sig ända till 8.20! Go-unge!

Hon tittar på Madicken nu medan jag dricker kaffe. De stora har jag inte sett till alls än.

Morgonen har bara rubbats av ett blodbad. Lovis kliade bort en liten skorpa på benet och en liten, liten, mini-liten, blod-droppe visade sig.

Tipsade henne att tvätta av med papper med kallt vatten så skulle nog blodflödet stilla sig.
Förtvivlat skrek hon efter det testet:

- Det går inte bra det här, det slutar aldrig!!!



Den lilla röda pricken.... bland blåmärken och annan prick...

Nu är det plåster på skadan och lugnet har åter infunnit sig i stugan..... Det är ju tur att hon får behålla sitt blod så hon inte får ett Hb på 34 som en patient hos oss hade härom dagen. Till er som vet hur lågt det är kan jag säga att ja, hon pratade och hade blodtryck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0