Phu...

Ny dag. Endast 24 arbetstimmar kvar imorse innan lång-ledighet. De åtta timmarna jag gjorde idag kändes dessvärre som alla 24 på samma gång men nu är det arbetspasset över.

Det sista jag gjorde var ett anhörigsamtal. Det tog nästan knäcken på mig. Jag hoppas vederbörande var full för annars vet jag inte vad som kan förklara hennes beteende.
Problemet med mitt jobb är att jag inte ens kan fråga en sån sak. Om det hänt privat skulle jag aldrig ha tvekat. Men att på jobbet, i tjänst, fråga någon anhörig om de har intagit starka drycker klockan tre på dagen kan framkalla en anmälan om otrevligt bemötande snabbare än stålmannen byter om.

Så jag log i telefonen och tänkte väldigt svarta tankar om den i andra änden. Var tacksam att hon bodde långt, långt bort och att jag förmodligen aldrig behöver möta henne.

Så. Nog om det.

Nu är det bara 16 timmars arbete kvar. Sen blir det fredagsmys med alla barnen i en hög i soffan med popcorn.

Sen blir det lördag..... Wiiiiii!

Och som grädde på moset är jag hemma med ungarna nästan hela höstlovet nästa vecka.

Som sagt. 16 timmars arbete bara. Nästan i hamn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0