Pinsamt

Julia går nu i Åk 6 och  Den Stora Insamlingen till klassresan har börjat. Vi sålde massor av fryspåsar för någon månad sedan.

Nu någon gång var det dax för skumtomtarna. (Gott)

Ikväll var det möte. Om insamlingen. En mor brinner för detta som om hon ensam ska skicka ungarna till Göteborg till våren.

Ni kan ju förstå vilken blick en sådan mamma kan skicka iväg över ett bord när det visar sig att vi inte har sålt en enda j-vla tomte..... Julia hade liksom glömt att ge mig lappen om att dessa nissar anlänt till denna moders garage. För tre veckor sedan.

Hoppsan?

Jag kommer aldrig bli av med Smitnings-stämpeln för denna enorma synd. Med lite otur kommer det gå i arv så hennes barnbarn ropar glåpord efter mina om si så där 25 år. Så går det till här ute på landet, det säger Martin. Jag har strikta order på att inte göra mig ovän med någon här i/omkring byn just för att en oförätt aldrig tar slut.

Nu anmälde jag mig som vakt på skoldiscot både första och andra passet och hoppas nu att detta kan lindra skadan något.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0