Vinst varje gång...

Barn ser allt från en annan synvinkel och ofta har de också väldigt rätt i sina iaktagelser.

Lovis och jag fick halv-akut bege oss ner till affären då katterna utövade tortyr-sång då det endast (efter att de ätit frukost), var halvtomt i matskålen.

Passade på att ta med några av alla kassar med burkar vi har här hemma. Vi är extremt dåliga på att panta. Vi sparar och sparar och fyller nästan uthusen med pantkassar. Idag tog vi varsina två pappkassar och Lovisen var så stolt att hon orkade bära lika mycket som jag...

Stod en god stund och puttade in burkar och flaskor. Tryckte sedan på den gröna knappen och kvittot kom snällt ut.

- Vad fick du mamma?, undrade liten.

- 72 kronor, svarade jag nöjt (två-kronors flaskor är pengar!).

- Åh, mamma, du vann, DU VANN !!!!!

Och ja, enligt reklamen vinner vi ju en bättre miljö genom att panta. Jag känner nog mest att jag vinner mer utrymme i uthusen och idag, gratis mat till katter och kanin!



Nästa vecka tar jag med mig resten. Kanske blir en gratis middag till hela familjen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0