Övernattning

Jag är en vek kvinna. Har i ett annat svagt ögonblick lovat att jag ska sova i skolan med 50 ungar (åk 4-6) natt mellan fredag och lördag.

Eller sova och sova. Det blir nog mer att ligga och lyssna på fniss en hel natt!

De har en tradition på skolan att sexorna fixar övernattning för alla på mellanstadiet för att de nya fyrorna ska känna sig välkomna och snabbare komma in i gänget. Gulligt och mysigt. Det fungerar också, skräcken för De stora på skolgården är obefintlig.

Är man stor måste man vara snäll, så är det och det fungerar faktiskt på Tolita-skolan.
 
Först grillar alla familjer med barnen och när föräldrarna åker hem med syskon så drar discot igång. Sen är det väl meningen att barnen ska krypa i säng framåt tolv-tiden men det har ju aldrig fungerat förr....

Känner mig ändå lite nöjd med att jag blev inbjuden, av mina egna barn, att få vara med.

Kanske är jag inte jätte-töntig ändå...

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Lovar dig, hade du varit en supernörd hade du aldrig blivit inbjuden. Kram kram från Trött.

2009-09-03 @ 12:29:26
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Postat av: Madelene

Vänta nu här...vem av de där pyttesmå töserna som man bar i famnen nyss har börjat 6:an??? Hur är det möjligt, det är ju inte alls särskilt längesen jag gick där själv...

2009-09-03 @ 13:12:11
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: Marina

När jag sov över med min sexa så somna den sista kl. 5!!!Hoppas dessa små somnar något tidigare... Du somnar säkert gott i soffan på lördag eftermiddag;-)

2009-09-03 @ 19:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0