Semester...

7:55
- Mamma, har vi sovit jättelänge nu?, frågar go´ungen som har smugit ner i dubbelsängen under natten.


Jag tänkte i två sekunder, kände efter. Jo, jag kunde vakna!
-Tack älskling, sa jag och gav henne en kram under vårt gosiga varma täcke.

Drog upp rullgardinen och såg svärfars bil. (Måste sova i pyjamas tills rummet är klart, han är morgonpigg han).

Vi gjorde upp 7.30, TIDIGAST, igår men jag bröt visst min del i avtalet.... Han hade grejat ute under tiden för att inte väcka oss. (Han är väldigt snäll också).

Idag blir det skrapning, slipning och förhoppningsvis en strykning innan läggdax (sängen).

Sen dyker det upp en ny stjärna på vår himmel, en ny Röris! Har två funderingar om honom:

* Kommer han alls idag som planerat?
* Om han inte blir klar - kommer han då någonsin tillbaka igen?

(Ni som läser här regelbundet vet att vår gamla Röris är saknad sedan i Maj....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0