Turistandet..Första dagen

Hemma! Sovit som en medvetslös från klockan två inatt när jag kom hem till Lovis väckte mig strax efter sju.

Vi har haft en fantastisk resa, vi har skrattat så magmusklerna protesterat, vi har gråtit över varandras förträfflighet, vi har tagit springnota från ett hotell, sprungit barfota i tunnelbanan, ätit och ffa druckit massa gott och insett att vi, mammorna, finns kvar bakom titeln.



Gamla stan uppe i Montmartre, där kyrkan Sacré ceur ligger. Det ser verkligen ut så här i princip överallt!



Jag på väg upp till kyrkan i mina BMI-sänkare. Av allt vi såg under de här dagarna var Sacré ceur det vackraste. Vi blev tårögda och tagna allihop när vi steg in i The sacred heart, en helt magisk byggnad. Inga fotografier fick tas där inne så jag kan inte visa.
Tände ett ljus där för mina nära (både de som finns och de som inte gör det) och det kändes så stort att få göra det.



Utsikten från vårt hotell, som inte fick betalt. Lopp och mögelhotellet kan vi döpa det till. Två stycken i gänget blev vålsamt bitna av vägglöss. Hela sängen kryllade av dem på morgonen när de vaknade. Dett gjorde att 8 stycken resenärer klädde av sig nakna hemma inatt och jag har fortfarande packningen kvar ute.....(för att inte sprida vägglössen här hemma)
Mögellukten i "matsalen" var så påtaglig att när jag tog ett djupt andetag höll jag på att kräkas och fick rusa ut på gatan - och nej, jag var inte särskilt bakis...



Efter middaqgen i Montmartre hittade vi en gullig pub. Där tog vi, inspirerade av kyrkan, drinken Sacré ceur. (Lite dubbelmoral hör semetrar till). Det var det starkaste jag druckit i drinkväg - ever. Men pigga i benen blev vi!



Bartendern på puben, tänder gasolvärmaren. Han var verkligen klädd i jeans overall....

Efter den starka drinken vågade vi oss ner i det sex-kvarteret kring Moulin rouge.....





Sex-shop. Ägaren såg lätt irriterad ut när vi åtta, mer än salongsberusade kom in och skrattade så vi nästan låg på golvet i butiken. Jag hade av någon anledning kommit på att jag ville ha tofsar att klistra fast på brösten (inspirerad av alla bilder på trottoarerna kanske?) men de kostade för mycket så det blev inget med det. Troligen lika bra, så här med lite distans tror jag att de skulle bli en sån där grej som ligger kvar i lådan....



En stol utanför Erotik-museét som vi blev ganska inponerade av. Lägg märke till handbojorna på stolsryggen. Det är ett tortyr redskap..!


Efter detta gick vi hem och stupade i säng. Många intryck på en dag. Lyckligtvis var vi så trötta att vi inte märkte allt det läskiga på hotellet...... 


Kommentarer
Postat av: K

Finfina bilder! Ni verkar haft det...tokigt och härligt. KRAM!

2009-09-19 @ 10:34:35
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0