April, april!!!

Idag blev jag lurad. Brukar aldrig gå på de där, oftast plumpa försöken, att lura massorna.

Imorse när jag kom in på jobbet stod världens största skylt vid flexklockan:


Legionella finns på avdelningen, sätt på munskydd HÄR!


Under skylten stod ett bord som aldrig står där annars. på det en kartong med munskydd. Såg en av nattisarna glida förbi i korridoren med munskydd på.

Tog ordentligt på mig ett och började logga in mig i flexen. Febrilt funderande. Vad var det frågan om? Det är väl inte luftburet? Personen borde väl ändå ha fått ett isoleringsrum?

Då ramlade poletten ner, men det var ju försent. Alla som var tidiga/fortfarande kvar hade ju sett hur lättlurad jag var.

Men det bjuder jag på, det var riktigt bra lurat! Dom måtte haft en lugn natt som kunnat tänka så bra, hahaha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0