Att hålla masken

Mitt jobb är kul. Ibland så kul att jag vill skratta högt. Olyckligtvis då ÅT någon av mina patienter. Det får man inte göra....

Idag på ronden satt jag och studerade vår rondande doktor under ett samtal med en patient. Sen fick jag titta bort. I golvet, på stålgrindar runt sängar, på ett fnas på mitt nagelband.

Det bubblade nästan över, särskilt om jag tittade på överläkarens ansträngningar att inte fullständigt bryta ut i ett garv som kunde rivit vår avdelning.

Kanske var hon klent begåvad den unga flicka vi pratade med (jag hoppas på det), eller så drev hon med oss. Men det är roligt när en vuxen kvinna tror att hon ska kunna strypa sig i ett halsband för att hon snurrar runt när hon sover. Ännu roligare blir det när den vuxna kvinnan säger:

- Jag får inte sova med halsband för min mamma!

Hehe, jag hoppas mina barn kommer lyda lika ordentligt - och lika länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0