Fejk

Har de senaste två dagarna blivit överöst med komplimanger. Var jättekul tills jag började inse att de kanske inte riktigt byggde på rätt grund.

Igår:
* Vackra ögon som ingav förtroende (sagt av en kvinna).
* Snygg klänning (sagt av en kvinna som jobbar med kläder dagligen).

Ögonen var välmålade, vilket inte hör till vanligheten då jag sällan har tiden = det var sminkningen som var fin - inte ögonen i sig. Klänningen är fin, det håller jag med om, men den är å andra sidan köpt.

Idag:
* Snygga naglar, sades tre gånger av icke dement dam.
* Snygg i håret, sades av annan icke dement dam.

Men. Naglarna är i plast och håret är nerblekt med väte. Således har jag inte fått någon komplimang som faktiskt är direkt till mig utan för något jag fuskat till.

Fast en dam sa att jag hade svala och sköna händer så det suger jag åt mig. (Ibland skriker patienterna att mina händer är iskalla så det gäller att ta vara på det som är positivt i tillvaron, hahaha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0