Leeedig!

Haft två suveräna arbets-pass. Fullt upp men inte för mycket, och lite tid över för småprat med både arbetskarater och patienter.

Påbörjar nu en ledighet i det närmaste utvilad, ovant men härligt. Eftersom kvällen igår avslutades lugnt har jag sovit hur gott som helst inatt vilket säkert bidrar till mitt otroligt goda humör. När Martin via Julia meddelade att han blir sen hem ryckte jag på axlarna och mockade glatt vidare. No big deal på nåt sätt. Vi reder oss fin fint!

Kanske är det våren som ger mig den härliga känslan? Av den gigantiska snöhögen ute vid vår vändplan finns bara så mycket snö att det kan rymmas i en hink, ett tag trodde jag att den aldrig skulle försvinna. Att den skulle ligga där som en glaciär långt in i juli.

Lovis har nu (mycket pedagogiskt) planterat lite slingerkrasse att pryda sin lekstuga med. Sex stora fröer pillade hon med högtidlig min ner i små krukor.
Får se hur stort intresse hon har för att vattna sen..... Tyvärr tror jag att hon kommer älska det momentet och dränka de små liven, hihihi....

Nä, dags att få igång grytorna, lite middag skulle smaka bra, pyttipanna med ägg blir det idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0