Trots att jag bytt glödlampa och tagit mod till mig och kört in i en okänd biltvätt gick inte bilen igenom. (Att jag för första gången tvättar på ett annat ställe än min vanlig Shell är en skräll lika stor som.... att en björn går in och gör sina behov på torget).

F-n!

"Något" låg på bromsarna och slet på skivorna.

- Du bör se över det här i god tid före den 19 maj, annars måste du byta skivorna också, sa den gråsprängde mannen vänligt.

Vadå jag?! Tänkte fråga honom om jag såg ut som en bilmekaniker men avstod. Suckade uppgivet och sa:

- Jaha, där försvann semesterkassan....

Han tittade lite försiktigt på mig och sa att det inte behöver bli så dyrt alls. Jag behövde bara ta bort däcket och smörja upp bromsarna, inget som behövde verkstad.

Nä, men jag känner att jag nog behöver Martin till det där. Är det ens lagligt av besiktningsmännen att uppmuntra fullkomligt inkompetenta kvinnor (på bilar förstås, i övrigt kan jag ju allt!) att meka med bromsarna på bilen själv?

Jag vill då inte ge mig in på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0