Skinklåda a´la mormor Siv

Vänta på god mat. Lagat ffa till martin som plåster på såren för att han måste hjälpa mig hämta hö idag. Hungrig som en varg är jag så medan jag väntar ska jag delge er det enkla receptet.

Skinklåda:

Sätt ungnen på 225 grader

Skala och skär potatis i tärningar (så många ni äter i vanliga fall till middag)

Råstek tärningarna i stekpannan tills de får lite färg.

Lägg i en ugnsform

Tärna kassler eller skinka

Lägg i formen.

Salta och peppra

Häll på grädde tills det ser lagom simmigt ut

(Har man inte en drös med matrasister hemma är det gott med lite fint skuren lök och/eller paprika i. Här skulle det bli ett evigt petande om jag la i något så exotiskt...)

Låt puttra tills potatisen är mjuk, ca 20 minuter. Servera med sallad.

Sååå gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0