Motvind

Åskan har slagit ut våra telefoner. (Att jag bloggar nu beror på att Martin kör någon mobil historia i sin arbetsdator - det fungerar). Om någon försöker ringa oss - prova mobilerna, även jag har min igång! Vi vet från igår att våra funkar, det är något centralt fel någonstans.

Taket i köket har börjat droppa igen.

Den nya pannan är svåreldad + att det började höras ett oroväckande knackande ljud förrut. Vad? Ingen aning. Vi behöver utbildning på den, det är uppenbart. Men när? Vi jobbar ju när rörisen är här.

På taket sliter Martin och svärfar som djur för att få upp solpanelerna. De måste vara uppe på onsdag morgon. Det verkar ta tid och enligt min kalkyl kommer de inte hinna. Konsekvens av det? Åter igen - ingen aning.

Som lite extra skav så såg jag att Lovis tagit bort ett stycke tapet på sitt rum. Visst, det är hennes rum, hennes tapeter men jag kände bara att det var nog med motgång för en dag. Flickan fick ingen godnattsaga.

Nu vill jag bara gå och lägga mig, men är i behov av en dusch. Fast pannan tar som sagt tid på sig och jag lär få vänta länge innan det går att få ut något varmt och skönt ur kranarna.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

:( Vet hur det känns. USCH. Hoppas oturen vänder snart och blir till tur. Stor kram så länge. <3

2010-08-30 @ 20:22:26
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0