Segt

Kvällsjobb igen. Tycker inte om att jobba så många kvällar på rad. Men sommarscheman är som dom är.

Blir ett socialt freak här hemma, funkar ju inte alls att bara vara borta på kvällar. Men belöningen kommer redan nästa vecka, fem dagar ledigt tack vare den inbytta kvällen denna vekan.

Men den här helgen känns seg. Bara lördag och två pass kvar att arbeta. Grrrr.

Sen gillar jag inte min arbetsuppgift just nu. Vill ha patienter att pyssla om, inte lirka in patienter på motsträviga avdelningar eller hitta platser som inte finns. En telefon som det ringer i konstant i fickan, och inte sällsynt får jag de mest konstiga frågor. Och alltid ska jag vara glad och trevlig dessutom!

Men ok, fyra pass kvar som koordinator. Bara att räkna ner och härda ut. Sen får jag ha patienter igen, det är faktiskt det roligaste jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0