Vett och etikett

Lovis har en förmåga att klä sig i klänning eller kjol och glömma underbyxor. Det gör för min del ingenting om hon går så hemma, men om hon ska till någon kompis eller om vi ska fara och handla ställer jag alltid frågan:

- Lovis, har du trosor på dig?

Inte så sällan får vi sätta på plagget i fråga innan vi kan ge oss iväg på äventyr. För jag är lite konventionell, går man bort har man trosor på sig.

En dag satt Lovis nöjt på toaletten när jag klev in i badrummet.

- Åh, vad fin du är, du har klänning idag!
- Tack hjärtat, svarade jag.

Så var det tyst någon sekund.

- Har du trosor på dig nu då mamma?

Full i skratt lyfte jag på kjolen för att bevisa att så var fallet.

- Bra, mamma, jättebra!, utbrast flickebarnet.

Alla vi vuxna flickor vet ju vad som kan hända när man har klänning, så det är bäst att ha på sig under, det har hon ju lärt oss alla, Marilyn Monroe! Vem vet var fläkttrummorna går?


Kommentarer
Postat av: Anna

Du brukar ju köra med säkra kort å köra dubbla trosor om jag inte missminner mig Maria!

2010-08-08 @ 11:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0