Åksjuka

När jag var liten var jag åksjuk jämt. Med åren avtog detta och på senare år går det bra, bara jag inte läser i bilen.

Igår kom detta tillbaka med full kraft. Norskarna kan ju för i h-vete inte bygga vägar! Även på öppna fält gör de två tvära svängar.

Kurvor, upp och ner, skarp vänster, tvär gir höger. Svälg Maria, svälg. Ner med rutan, frisk luft, inte kräkas! Som att sitta i en karusell i en och en halv timme. Jag var svimfärdig innan jag kom ur bilen.

Ni kan ju gissa ansiktsfärgen på mig idag, när jag dessutom var bakis som grädde på moset.

Idag beslutade jag mig för att aldrig åka till Norge och jobba. Och nästa år ska jag proppa i mig åksjukepiller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0