Dagens etikett fråga.

Hjälp mig, även om ni är klena att kommentera annars så får ni göra det nu. (Var anonyma om ni vill)

På julafton blir vi troligen ganska många till bordet. Jag har två alternativ:

* Duka med tre olika sorters tallrikar (och äta gröten i skift för så många djupa kan jag definitivt inte få fram)

* Köpa de där lite mer ordentliga papperstallrikarna.

I båda alternativen blir det riktiga glas och riktiga bestick, för det har jag så det räcker.

Men frågan är ju - kan/får man ha papptallrik på julafton? På något sätt önskar jag att man får ha det, underlättar ju även efter maten!




Kommentarer
Postat av: Ingrid

KLART man fåååår!!! Det har alltid Davids mamma pga att tallrikarna aldrig räcker hela släkten runt! Så kör på- men du kan väl välja ett par med stil ;-)

2010-12-01 @ 15:16:14
URL: http://ingridpling.blogspot.com
Postat av: Saga

riktiga tallrikar, glas och bestick :) jag hjälper till med disken!

2010-12-01 @ 15:18:02
Postat av: Therese

Har du diskmaskin så tycker jag definitivt riktiga tallrika. Duka sedan med dem var tredje och missmatcha också assietterna om det funkar. Ställs edan fram lite olika typer av ljuslyktor, serveringskålar mm så blir det lite bohemiskt chict :-)

2010-12-01 @ 15:22:04
URL: http://theresemedmera.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kanske tyvärr löser problemet på ett tråkigt sätt:-( det blir nog inte så som vi pratade om i måndags...då blir det några som blir ensamma på julafton...synd för det lät VERKLIGEN mysigt:-( tack för din spontana inbjudan i alla fall. Kram

2010-12-01 @ 21:08:29
Postat av: Anonym

Nej för fan inte papper det torkar man sig med. man äter på tallrik. Även om grannen har annan tallrik så är det mer värdigt. Papper-fyllekalas

2010-12-01 @ 21:28:58
Postat av: Maria Stenlund

Äter alla gröt? Vi är flera i min släkt so inte äter gröten men gärna tar en skinkmacka:) Kolla läget lite om du inte vet annars finns det fina plast/papper med mönster:) Lycka till!

2010-12-01 @ 22:02:12
Postat av: Nina

Åk till Ö&B eller IKEA och köp djupa tallrikar, det blir säkert nästan lika billigt som papp - och mycket trevligare! Kram

2010-12-01 @ 22:07:14
Postat av: Linda

Det är väl alltid trevligt att äta på riktigt porslin men det är jäkligt svårt när man blir väldigt många. Och köpa nya tallrikar mitt i julklappsspenderar månaden är ju inte vad man vill direkt. Men man kanske kan be någon eller några ta med sig några tallrikar så du kan mixa som en tidigare kommentar nämnde.

Annars kanske man får satsa på 5 kr tallrikarna på Ikea ;)

Men jag tycker man kan äta på papptallrikar med om det behövs. Men man får då hitta några som är lite styvare och snyggare om man vill ha fler än en omgång mat.

2010-12-02 @ 08:58:52
URL: http://mylifemymove.blogg.se/
Postat av: Anna

Snygga papperstallrikar kostar lika mycket som ikeas billiga. Det skulle jag köra på!

2010-12-02 @ 10:35:26
Postat av: Madelene

Känns som att det var totalt irrelevant...huvudsaken är att man får vara tillsammans på julafton, vad man äter på spelar väl ingen roll! Det finns faktiskt folk som skulle dö för att få lite kletig gröt på en papptallrik på julafton!

2010-12-03 @ 12:43:54
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0