Fixa och feja

Tågbiljetter - låg exakt där jag lagt dom för evigheter sedan och ligger i väskan, (juletid är undrens tid, det är säkert det).

Bilen står nytankad med motorvärmaren på timer för att i tidig arla stund tryggt ta mig till station, efter att ha hämtat upp resesällskapet.
Den (bilen) får bara inte strejka för isproppar i tanken eller kall motor.

Tvättkorgen är tömd och allt hänger på tork.

Undanplockat och fixat - jag kan ta en husmors-ledig dag imorgon med gott samvete!

Imorgon kära vänner ska det frossas i allt som går när man är barnledig (jo, ett gudbarn dyker upp men hon är så liten så hon smiter inte hur som helst).
Hotellfrukost, fikor och lunch. Kanske hinner vi med en middag oxå innan tåget tar oss hem. Viktigt med mat. Faktiskt, man ska inte fuska med sånt.

Nu ska jag bara fundera ut det där med morgonkaffet. Släpa på termos? Stå ut till en eventuell restaurangvagn öppnar efter Mellerud? Använda snygga termosmuggen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0